|
| Autor |
Wiadomość |
FIBO
Administrator
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
|
Owijanie kolektora wydechowego / taśmy termoizolacyjne |
|
Witam
Owijanie kolektora wydechowego taśmą termiczną, powoduje zmniejszenie temperatury w komorze silnika a także miski olejowej ( jeśli owiniemy tzw. dwururkę).
Montaż taśmy jest stosunkowo prosty. Musimy odkręcić kolektor i nawijać taśmę pojedynczo na każdą rurkę zabezpieczając na końcach opaskami zaciskowymi zabezpieczającymi przed rozwinięciem.
Nie które taśmy trzeba dopalić, czyli uruchamiamy auto i czekamy aż kolektor się nagrzeje, pod wpływem temperatury taśma będzie twardnieć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wypowiedzi ze stron:
"Izolacyjne właściwości sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika.
"Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternator lub rozrusznik.
Montaż taśmy zapobiega obniżaniu temperatury gazów wydechowych, przez co podnosi ich ciśnienie i prędkość, dzięki czemu ogranicza spadek mocy poprzez naturalne oziębienie gazów wydechowych."
"Najważniejszą zaletą jest obniżenie temperatury w komorze silnika aż do 70%, co bezpośrednio korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i jego osiągi."
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez FIBO dnia Pią 15:02, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
| Czw 16:42, 14 Paź 2010 |
|
 |
|
|
 |
Kędzior
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
heh bajki jak dla mnie a w tuningu troche już siedze
ale co tam wiara czyni cuda 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Nie 23:39, 17 Paź 2010 |
|
 |
pirat
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Trochę to daje, ale tańsza opcja to kocgaśniczy tylko na początku trochę śmierdzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Pią 22:58, 22 Paź 2010 |
|
 |
RaptorR19
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
No jeśli siedzisz troche w tuningu to wiesz, że takie owinięcie daje wiecej od pseudo.....czegoś tam. To czysta fizyka!!! Taka sama zasada jak przy za dużej średnicy całego wydechu - zamiast przysto osiągów jest pizda!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Pon 20:19, 01 Lis 2010 |
|
 |
Kędzior
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
hehe tak i jeszcze daj chipa z allegro i będzie 100km na plus a stożek daje 20 km chociaż w rzeczywistości najlepsze stożki prze dobrego dolotu nie dadzą nawet 4 km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Wto 14:15, 02 Lis 2010 |
|
 |
FIBO
Administrator
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Ta taśma jest przykładowa chłopaki z nissanzone zamawiają prosto z Japonii;) nikt nie mówi że musisz brać z allegro ;p
A tą taśmę się zakłada nie na oryginalny odlew kolektora tylko na typowo spawany pod dany silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
| Wto 15:56, 02 Lis 2010 |
|
 |
stalker5
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
.... |
|
Hahaaaa śmiać mi się jak tacy znawcy się odzywają.. Kolektor owija się niestandardowy np. jak montujemy polerowany 4-2-1 i podczas, gdy do dolotu zamontowany mamy filtr stożkowy. Poza tym filtr stożkowy nie dodaje mocy w przypadku, gdy montują go tacy rzeźnicy jak wy z dupy pod maskę bez jakichkolwiek innych modyfikacji, a nawet zaniży moc i pogorszy stan silnika. Do filtra stożkowego trzeba zrobić zimy dolot powietrza ze zderzaka i oddzielić go od całej komory silnika, a do tego zrobić solidny wydech przelotowy, wtedy możemy liczyć na konkretny przyrost mocy. Brak mi słów jak widze takie buractwo.
Przykładowo: dolot CAI + stożek + kolektor wydechowy + wydech przelotowy w silniku D16z5 Hondy CRX seryjnie 124 km, skutkuje przyrostem 20 km co potwierdza wykres z hamowni. Zwiększenie mocy o 20 km w aucie ważącym 870 kg ma sens i poprawia przyspieszenie o 1-1.5 sekundy do setki.
Denerwuje mnie, że piszą ludzie takie głupoty jak wy, aż konto musiałem stworzyć na tym forum i napisać wiadomość....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stalker5 dnia Śro 19:15, 27 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
| Śro 19:13, 27 Lis 2013 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|